14 mrt Begeleiding van de studie en loopbaanontwikkeling als rode draad van het onderwijs.
Begeleiding van de studie en loopbaanontwikkeling als rode draad van het onderwijs.
Ontmoeten: Rondetafelgesprek (30 min)90Karina Baarda, Expertisepunt LOB, Nederland; Douwe van der Hucht, Expertise LOB, Nederland; Renske Dijkstra, MBO Raad, Nederland
Zaal 5di 11:35 - 12:35
Arbeidsmarkt en samenleving veranderen snel en vragen van de toekomstige werknemer meer zelfsturing en wendbaarheid. Alle reden om ook als leraar in opleiding, opleider, decaan, LOB-coördinator, mentor of (vak)docent kennis te hebben van en over vaardigheden te beschikken met betrekking tot LOB aspecten. Hoe mooi en waardevol zou het zijn, wanneer binnen het opleiden van docenten LOB activiteiten plaatsvinden.
Als docenten ook als LOB-er worden opgeleid en zelf LOB lessen ondergaan, dan kunnen zij over de verschillende vakken heen begeleiden. Want LOB is in principe de rode draad van het onderwijs. Daarnaast kunnen docenten de vaardigheden van LOB gebruiken tijdens de reguliere lessen, vanuit de docent-competentie reflectie en ontwikkeling.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.