13 mrt Werk maken van gelijke kansen: De inbedding in het curriculum van de lerarenopleiding
Werk maken van gelijke kansen: De inbedding in het curriculum van de lerarenopleiding
Creëren: Workshop (60 min)193Fabian van Aarle, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Nederland; Edwin Buijs, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Nederland; Esther Keun, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Nederland; Marijke van Vijfeijken, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Nederland
Zaal 42ma 11:25 - 12:25
In het Sprong Voorwaarts kennislab ‘Bevorderen kansengelijkheid’ hebben onderzoekers, leraren en lerarenopleiders gezamenlijk vier masterclasses ontwikkeld waarmee zowel in lerarenopleidingen als in de onderwijspraktijk (po/vo) de kennis kan worden verrijkt over kansengelijkheid en over hoe deze kan worden bevorderd. De thema’s van de vier masterclasses zijn ‘Wat zijn gelijke onderwijskansen?’, ‘Hoge verwachtingen’, ‘Differentiatie voor gelijke kansen’, en ‘Rechtvaardig beoordelen en beslissen’. In deze workshop worden het kennislab en de opbrengsten ervan geïntroduceerd. We delen ook onze ervaringen met de uitvoering van de masterclasses in de lerarenopleiding en op de werkplek. Vervolgens gaan we samen dieper in op de vragen hoe de thema’s en producten van het kennislab een plek kunnen worden gegeven in lerarenopleidingen en welke stappen er kunnen worden gezet om deze thema’s meer structureel en diepgaand in te bedden in het curriculum van de lerarenopleiding.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.