Archief

Lerarenopleiders en startercoaches uit partnerschappen van Saxion hebben kennisobjecten ontworpen voor de begeleiding van starters en afstudeerders. In deze workshop experimenteer je met kennisobjecten voor vier thema’s: ouderbetrokkenheid, klassenmanagement, onderwijsondersteuningsbehoefte en werkdruk. We delen inzichten over netwerkleren en hoe lerarenopleiding en werkveld samen de kwaliteit...

Als lerarenopleider ben je een vakdidactisch rolmodel. Studenten leren vakdidactiek van dat wat jij voordoet (modelt) in je lessen. Dat gebeurt vaak impliciet, maar het leereffect is groter wanneer je dit expliciteert. In deze workshop oefenen we hoe je deze rol bewust in kan zetten...

Hoe geven docenten samenwerking tussen Mens en Maatschappijvakken succesvol vorm? Hoe worden MenM-curricula door docenten samen ontworpen en uitgevoerd? In deze workshop gaan we naar aanleiding van ons onderzoek naar succesfactoren in gesprek over verschillende praktijkvoorbeelden. Centrale vraag daarbij: Wat betekent dit voor het opleiden...

Na het proefschrift van Kools (2020) namen drie lectoren initiatief om een praktisch toepasbaar model voor scholen en besturen als lerende organisatie te ontwikkelen. Op basis van literatuur en interviews met bestuurders en schoolleiders (po) werd het model ontwikkeld en gevalideerd. In de workshop gaan...