Archief

Een casusanalyse van het Museum Dr. Guislain in Gent onderzoekt de toegankelijkheid van Vlaamse cultuurhistorische musea voor jongeren met een migratieachtergrond. Een praktijkoefening door studenten vakdidactiek cultuurwetenschappen (UGent) reikt beleidsmakers, de museumsector en onderwijsinstellingen concrete aanknopings- en aandachtspunten aan om inclusieve cultuureducatie in een diverse...

Deze presentatie geeft inzicht in de werkwijze van een interprofessioneel wijkteam in Helmond, bestaande uit medewerkers van kinderopvang, scholen, bibliotheek en welzijnsorganisatie in de wijk Rijpelberg. Dit innovatieteam onderzoekt op een sociaal constructionistische manier hoe we samen kunnen zorgen dat de talen van wijkbewoners meer...

Ingegaan wordt op het prikkelen van studenten om kennis en praktijk te verbinden, om optimaal gebruik te maken van de vo-mbo context én van de context buiten de school. Doel is om inzichten en handvatten mee te geven waarmee opleiders het contextbewustzijn en contextrijk handelen...