Archief

Instituutsopleiders zijn ’bruggenbouwers’ tussen twee leercontexten, een nieuwe rol waardoor professionaliseringsbehoeften ontstaan. Deze workshop start vanuit onderzoeksresultaten naar drie professionaliseringstrajecten voor instituutsopleiders, die geleid hebben tot aanwijzingen voor het professionaliseren van ‘bruggenbouwers’. In dialoog verdiepen we de resultaten vanuit de vragen ‘wat’ en ‘hoe’ instituutsopleiders...

Een aandachtspunt in de curriculumherziening van de Radboud Docenten Academie was het doorontwikkelen van een werkplekcurriculum als integraal onderdeel van de leeromgeving van de student. In deze workshop ervaar je hoe we samen met de scholen invulling geven aan dat werkplekcurriculum en hoe we grenzen...

Na het artikel van Boud & Dawson (2021) met 19 competenties voor de feedbackgeletterde docent werd binnen de Themagroep Feedbackgeletterdheid van het Platform Leren van Toetsen een model ontwikkeld waarmee deze competenties een praktische vertaalslag krijgen. In deze workshop gaan we aan de slag om...

Scholen en kinderopvang werken steeds meer samen, vooral rond de doorgaande lijn in de voor- naar vroegschoolse educatie. Aan Hogeschool IPABO kunnen derdejaars studenten zich voorbereiden op deze samenwerking in de keuzeminor 'Peuters en vve', waarin ze o.a. een vve-training volgen en stagelopen in een...