Onderwijs is vaak onderwerp van actuele discussies, bijvoorbeeld over de kwaliteit van ons onderwijs, schooladviezen, het lerarentekort en hoe we leraren opleiden. Hoe kun je woorden geven aan wat je doet en wat daar goed aan is? Hoe kun je woorden van advies of theorie omzetten naar concrete daden?
Bij leerlingen en studenten – ook in lerarenopleidingen – is kennisontwikkeling sterk verweven met taalontwikkeling. Met het thema “Woorden én daden” willen we tijdens het Velon-Velov Congres 2025 dit thema verder verkennen en onderzoeken. Voor het Velon-Velov Congres 2025 roepen we lerarenopleiders en andere belanghebbenden bij het opleiden en professionaliseren van leraren op om goede voorbeelden, interessante opbrengsten, prikkelende vragen en inspirerende experimenten te delen voor het verrijken van het werk van lerarenopleiders. Het congres en het thema “Woorden én daden” krijgt een warm onthaal in Rotterdam.
We nodigen je uit om je bijdrage uit te werken binnen één van de vier programmalijnen:
1. Pedagogiek, didactiek en vakdidactiek
2. Kansrijke schoolloopbanen
3. Digitalisering en onderwijs
4. Regie, autonomie en leiderschap
Een bijdrage kan daarbij betrekking hebben op het opleiden en professionaliseren binnen en tussen onderwijssectoren én over grenzen van (onderwijs)sectoren heen.
dinsdag 10 september 2024 | Publicatie uitnodiging inhoudelijke bijdrage |
woensdag 30 oktober 2024 | Deadline indienen inhoudelijke bijdragen |
maandag 4 november 2024 | Online registratie open |
donderdag 12 december 2024 | Berichtgeving over acceptatie |
maandag 13 januari 2025 | Deadline inschrijven sprekers / einde vroegboekkorting |
woensdag 29 januari 2025 | Publicatie definitief programma |
maandag 10 en dinsdag 11 maart 2025 | Velon-Velov Congres 2025 |