Partnering for Change: Samen opleiden én innoveren voor inclusie
De individuele aanpak van passend onderwijs leidde tot wachtlijsten en exclusie. Onderwijsstichting Movare, dNP en Zuyd werken samen aan een vernieuwende sociale aanpak voor inclusie op basis van het Partnering for Change model. De eerste resultaten zijn veelbelovend. We presenteren onderzoek en praktijkvoorbeelden rond het opleiden en innoveren met P4C.
Inclusie zij-instromers
Zij-instromers hebben het potentieel om opleidingen en het werkveld te verrijken met hun diverse kwaliteiten. Een inclusief klimaat op pabo’s en opleidingsscholen is essentieel om dit te kunnen doen. Dit onderzoek beschrijft de ervaringen van zij-instromers binnen vijf verschillende opleidingen en biedt handvatten die beschrijven wat bijdraagt aan hun inclusie.
Aan de slag met UDL-ontwerptool INclics
Tijdens deze workshop maak je kennis met het prototype van de UDL-ontwerptool INclics. Deze online tool wordt door het team van de workshopleiders ontwikkeld om docenten concrete handvatten te bieden om hun onderwijs meer toegankelijk en inclusief te maken.