Archief

Loopbaancompetenties bevorderen in elke (vak) les: Door te werken met liberating structures ervaren deelnemers hoe deze structuren mechanismes in gang zetten die bijdragen aan het ontwikkelen van loopbaancompetenties, kansrijk onderwijs en inclusie. Deelnemers reflecteren op de betekenis die dit kan hebben voor het beroepsbeeld van...

Aan de hand van de ontwerpcyclus is een methodiek ontwikkeld voor een systematische probleemanalyse voor opleidingen, als basis voor een onderbouwd verbeterplan ten behoeve van hun onderwijskwaliteit. De ontwikkelde methodiek werd door deelnemende opleidingen als behulpzaam ervaren om kwaliteit-verhogende interventies te bepalen en voor docentprofessionalisering....

Presentatie van een nieuw initiatief: de Muziekwerkplaats van de Thomas More Hogeschool. De Muziekwerkplaats is een reactie op flexibilisering, digitalisering en samen opleiden. Het is een plek waar kinderen, pabostudenten, leerkrachten en een opleidingsdocent van elkaar leren. De levende praktijk van het muziekles geven en...

De toegevoegde waarde van academische leerkrachten wordt in de huidige onderwijspraktijk nog onvoldoende benut. We bespreken het ‘wat en hoe’ van de opleiding Educatieve Master Primair Onderwijs (EMPO), wie de EMPO-student is en welke kansen, taken en verantwoordelijkheden er zijn voor academische leerkrachten, ook in...