Boek en burgerschap. De inzet van rijke, schurende en naburige teksten in het burgerschapsonderwijs

Boek en burgerschap. De inzet van rijke, schurende en naburige teksten in het burgerschapsonderwijs

Boek en burgerschap. De inzet van rijke, schurende en naburige teksten in het burgerschapsonderwijs

Workshop (60 minuten)397Monique Leygraaf, Hogeschool IPABO; Bertjaap van der Ploeg, Hogeschool KPZ; Boukje Bruins, Hogeschool KPZ; Inouk Boerma , Hogeschool IPABO; Lynn Hartjes, Iselinge Hogeschool; Bram Oonk, Iselinge Hogeschool

Zaal 210ma 16:20 - 17:20

Veel scholen zijn zoekende hoe zij burgerschap vorm kunnen geven in het curriculum. Verhalen zijn bij uitstek geschikt om nieuwe werelden te leren kennen en nieuwe perspectieven in te kunnen nemen. Het ligt daarom voor de hand om lees- en burgerschapsonderwijs met elkaar te verbinden.

1. Het veranderende beroepsbeeld van de leraar en diens professionele ontwikkeling
Burgerschap, Interactie, Jeugdliteratuur
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.