Hoe bepalen ervaren (geschiedenis)docenten de inhoud van hun lessen in Nederland en Vlaanderen?

Hoe bepalen ervaren (geschiedenis)docenten de inhoud van hun lessen in Nederland en Vlaanderen?

Hoe bepalen ervaren (geschiedenis)docenten de inhoud van hun lessen in Nederland en Vlaanderen?

Rondetafelgesprek (30 minuten)188Hanneke Tuithof, Hogeschool Utrecht; Albert Logtenberg, Universiteit Leiden; Tim Huijgen, Universiteit Groningen; Wouter Smets, Karel de Grote Hogeschool

Stage entertainment loungema 14:40 - 15:10

Wij onderzochten hoe ervaren geschiedenisdocenten hun leerstofkeuzes maken en op basis van welke factoren zij dat doen. Onze vraag daarbij is: Wat betekent dit voor het opleiden en professionaliseren van docenten in het voortgezet/secundair onderwijs?

1. Het veranderende beroepsbeeld van de leraar en diens professionele ontwikkeling
Agency, Stofkeuze, Vakdidactische ontwikkeling
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.