Archief

Lectoraat Professionaliseren met hart en ziel, Thomas More Hogeschool Rotterdam, is een ervaringsgericht onderzoekscollectief van 3 leraren en 3 pabodocenten olv lector Hester IJsseling, focussend op de pedagogische dimensie. Eén onderzoeksbenadering is schrijven over praktijkervaringen. We presenteren een boekje met ervaringsverhalen en gaan in gesprek...

Instituutsopleiders versterken als 'bruggenbouwer' de verbinding tussen instituut en praktijk. In deze workshop gaan we via het spelen van het IO-PRIO spel in gesprek over deze rol en bespreken we hoe het spel binnen een partnerschap ingezet kan worden om met belanghebbenden tot een vernieuwde...

Blijft de nieuwe Generieke Kennisbasis herkenbaar voor de Pabo? Hoe participeer je als Pabo-opleider in het veranderend opleidingslandschap na het bestuursakkoord? Onze workshopgever (tevens Pabo-opleider) poogde de herijkte GKB op herkenbare wijze vorm te geven in een Handboek voor Pabo-studenten. We nemen in de workshop...

Ingegaan wordt op het prikkelen van studenten om kennis en praktijk te verbinden, om optimaal gebruik te maken van de vo-mbo context én van de context buiten de school. Doel is om inzichten en handvatten mee te geven waarmee opleiders het contextbewustzijn en contextrijk handelen...